Bluebird
Member
Der er vist også en sang der hedder "I'm a scatman" der bruger noget lignende Basims frase.
"Scatman" var den første sang jeg tænkte på, da jeg opdagede Basims sang.
Der er vist også en sang der hedder "I'm a scatman" der bruger noget lignende Basims frase.
Jeg tror også at det kommer til at gå godt for Norge og Sverige, selv om de ikke hører til blandt topfavoritterne efter min smag. Desuden tvivler jeg på, at Europa er klar til, at lade næste års konkurrence finde sted i et af de nordiske lande.
Schweiz er min guilty pleasure - præcis som de var sidste år. Jeg synes altid de stiller op med sange, som gør mig i godt humør
Ja, Norge og Sverige vil gøre det godt.
Schweiz er mindre vellykket, men det er min personlige ydmyge mening.
Jeg har det nu lidt ambivalent med Schweiz.... hvis man lytter til teksten så lyder det lidt mudderet måske fordi der er så ufattelig mange ord. Til gengæld er sangeren meget charmerende og han står bestemt ikke stille... lidt tempo skader vist ikke. jeg tror den kan kvalificere sig til finalen men det kommer nok næppe i top 10. Norges bidrag har et topisk nordisk islet. Som du kender fra forbrydelsen (The Killing) følelserne er inde bag øjnene. Den meget tynde stemme og det enkelte akkompagnement fra et klaver ledder hen på noget meget sårbart selvom han indeni er rasende...... typisk nordisk. Sverige har ved siden af Østrig og Armenien nok en af de største powerballader... er spændt på hvorlangt den bigband inspirerede ballade fra Østrig når, selvom jeg ikke er særlig meget til dup-step tror jeg Albanien kan nå toppen og det tror jeg også Sverige kan.
Mit dansk er ikke godt nok for at skrive på samme måde som dig, hvad jeg mener om sangene. Men du har gjort en meget interessant analyse. Jeg synes, at du har ret, bortset fra Armenien, denne sang er kedeligt.
Jeg er oversætter, og dansk er et af mine kildesprog. Men jeg skriver desværre ikke godt nok for at oversætte til dansk.
Ah, en til, der kan tale dansk Hvor kommer du fra?
Jeg håber at Belgien hænger på, jeres nabo Holland er jo lige pludselig gået til tops så næste år må det vist være Belgiens tur
Jeg kommer fra Finland.
Er du fra Åland?
Nej. Jeg har den Ålandske flagg fordi jeg er født i Sverige, men har boet i Finland næsten hele mit liv. Kun en sommer på Åland.
Interessant. Så kan vi tale svensk, fordi jeg kan gøre det meget bedre end dansk Jeg studerede svensk i seks år og dansk kun i et år og et halvt. Finland kender jeg ganske godt. Hvor bor du i Finland?
Helsingfors, eller måske hedder det Helsinki på dansk?
Her bor jeg sikkert resten af mit liv, så ja, det kan jeg lide.