Contact us

Nederlands, Dutch

Charly

Well-known member
Nederlandse zangers en liederen zijn een van mijn favoriete talen om naar te luisteren :D

Boudewijn de Groot, Rene Becker, Sieneke, Dirk Meeldijk, Rob de Nijs, Marianne Weber, Dries Roelvink

en nog veel meer :p

seb89

Active member
Boudewijn de Groot en Rob de Nijs vind ik ook goed :D. De rest wat minder :p.

Marco Borsato, Volumia en Guus Meeuwis zijn mijn Nederlandstalige favorieten :). Maar mijn absolute nummer 1 is nog altijd 'Get Ready' :lol: :

Last edited:

seb89

Active member
Wow, dit is echt erg! Oh oh Cherso Nederland was al erg, maar dit is gewoon ronduit belachelijk...

Yamarus

Active member
Belachelijk is het woord! Een typisch 2BE programma, trouwens... :lol:

seb89

Active member
Ja inderdaad. Benidorm Bastards is wel een leuk 2BE-programma, maar dat is het dan ook :p

Allemaal Limburgers :s, de slogan "Trots op Limburg" wordt nu wel heel belachelijk!

seb89

Active member
Volgens mij wordt het pure uitlachtelevisie :p. Zeker met die ene pipo Sanny (Romeinen in Griekenland), die komt uit mijn dorp. Als die zijn mond open doet, geeft dat meteen kortsluiting in zijn hersenen... dat zie je al in dat filmpje xrofl3!

Dit komt van het HBvL als voorproefje, een van de deelnemers in Neerpelt :shock::lol:

JustinCase

Member
En wie gaat er namens NL naar het ESF? Ikzelf zou toch mijn geld zetten op Pearl, al heb ik maar een paar seconden van haar nummer gehoord. Maar ik vrees een beetje voor een tweede "Glennis '05"...

Sim

Well-known member
Ik denk dat het moeilijk is om op basis van 15 seconden een oordeel te vellen, ben benieuwd naar de finale van zondag=)

JustinCase

Member
Dus toch geen Pearl of Raffaela, maar iets totaal anders! Ik ben eigenlijk wel heel tevreden met dit liedje, al was ik in het begin wel wat sceptisch.

Adeline

Active member
Ik ben al tijden een fan van Joan (al sinds haar auditie bij The Voice of Holland), dus hier ben ik erg blij mee!! :D :D Ik vind het zo leuk dat ze gaat! Het nummer vind ik ook heel erg leuk, veruit de beste van de avond. Pearl zong wel goed maar had een vreselijk 13-uit-een-dozijn nummer en het nummer van Ivan zou niet zijn opgevallen. Of Europa dit nou geweldig vindt of vreselijk: opvallen doen we zeker. En je kunt beter een 'love it or hate it'-nummer sturen dan iets dat veel te veilig is.

Ik ben benieuwd hoe de uiteindelijke act eruit gaat zien: of het indianen thema blijft, of dat er iets anders komt. Ik vind zelf de kritiek op haar hoofdtooi en haar jurk nogal overdreven; wat is het probleem? Wel vind ik dat de link tussen de outfit en het liedje wat vaag is. Daarnaast vond ik de opmerking van Carlo Boszhard aan het eind over dat Joan beter iets kon aantrekken dat meer glamourous is, erg misplaatst. Joan IS NIET glamourous! Zij hoort hippie-achtige soepjurken te dragen; dat is haar stijl! Ik vind dat we vooral niet meer de fout in moeten gaan zoals met de 3JS vorig jaar, om ze een hele entourage aan te meten die niet bij hen past. Laat Joan lekker Joan zijn, dan komt ze een stuk beter uit de verf dan wanneer je haar in een ander persoon probeert om te toveren.

seb89

Active member
Ik moet zeggen dat het indianenuniform me wel wat bizar lijkt, maar het liedje is helemaal niet slecht. Al zie ik ook niet echt een verband tussen het liedje en de outfit een 'merkjurk' zou haar helemaal niet staan en zeker niet bij dit liedje!
Laat ze zelf beslissen wat ze wilt aandoen, dan voelt ze zich vast en zeker ook lekkerder in haar vel, wat haar optreden alleen maar ten goede komt! Zeker niet doen, wat de Tros vorig jaar met de 3Js heeft gedaan. Het was perfect, totdat ze het in het Engels begonnen te zingen en zich helemaal lieten restylen...

Eerlijk gezegd, maakt het mij niet uit of Europa het iets vindt of niet. Als de Nederlanders blij zijn met hun inzending, dan is het doel al bereikt in mijn ogen :)!

Veel succes lieve bovenburen :lol: :)!

Yamarus

Active member
Zeker niet doen, wat de Tros vorig jaar met de 3Js heeft gedaan. Het was perfect, totdat ze het in het Engels begonnen te zingen en zich helemaal lieten restylen...

Ja, het was een echte vergissing om een Engelse versie naar de Eurovisie te sturen. Volgens mij zouden zij meer uit de toon gevallen hebben, hadden ze in het Nederlands gezongen, doch ik denk dat ze de finaal toch niet zouden bereiken.

Nou zoals ik op de Engelse thread heb gezegd probeer ik "You and Me" leuk te vinden, maar er ontbreekt iets... Mijn voorspellingen zijn niks waard, maar ik vrees dat Nederland nog dit keer de finaal niet haalt.
België ook niet trouwens, ik krijg geen "winning vibe" van Iris... Enfin, laten we wachten totdat de VRT het liedje bekend maakt.

ParadiseES

Well-known member
Daar vrienden!

Fantastisch! Met een beetje geluk de volgende keer dat ik ga naar Holland (of België) ik kan spreken Nederlands! :D :lol:

seb89

Active member
^Haha daar heb je ons goed beetgenomen, bromista :D!

Top Bottom