Contact us

Nederlands, Dutch

seb89

Active member
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd of Stromae dan eerder een flop of een top zou worden :).

Persoonlijk vind ik onze inzending niet echt geslaagd. Het liedjes op zich is wel oké en ze zijn niet slecht, maar het zal geen potten breken op Eurosong! Het is eigenlijk niet echt een geschikt liedje van Eurosong en daarom ben ik er niet echt blij mee. Ze profileren zich wel als een echte Belgische groep en dat is wel positief, zeker in deze tijd :D.

Charly

Well-known member
Marokkanen waren niet veel vertegenwoordigd zijn in de eerste grote golf van migratie naar Nederland vanuit het midden van de jaren 1940 tot het midden van de jaren 1960, die bestond voornamelijk uit mensen uit voormalige koloniën van Nederland. Echter, begonnen ze te zien zijn in grote aantallen tijdens de tweede golf, tussen 1965 en 1973, honderd duizend Turken en Marokkanen naar Nederland gekomen, en een verdere 170.000 1974 tot 1986 oudkomers bestond uit gastarbeiders. waarvan de werving en toelating werd bestuurd door een bilateraal verdrag ondertekend in 1969 . Echter, de gasten niet terug naar huis. Vanaf de jaren 1970, het aantal aankomende het kader van gezinshereniging regelingen werd steeds significant. Tussen zes en acht tienden afkomstig uit de bergachtige Rif regio.

seb89

Active member
Jippie :)!!! In België komen veel Marokkanen van de Oriëntal (Oujda, Berkane,...).

Woon je in Marokko?

seb89

Active member
Oh leuk!!! Spreek je dan Nederlands met hen :)?

Vorige week had ik een colloquium over de relaties tussen Marokko en België :). Jullie zijn heel sympathieke mensen :)!

seb89

Active member
Volg je die opleiding dan al lang? Want je Nederlands is echt heel goed!

Quent91

Well-known member
dank je wel :)
maar nee, ik heb een echte gebrek van woordenschat :oops:, en ik moet altijd denken aan wat ik zal zeggen... :(
Ik volg de opleiding sinds februari. het was mijn vierde week.

Last edited:

seb89

Active member
Jawel :). Ik merk daar niets van ;). Veel succes met de cursus en als je hulp of zo nodig hebt, laat me maar weten ;)

seb89

Active member
Niet echt :). Wel een tip ;)! Meedoen met FSC, dan kan ik mijn buurland nog eens punten geven ;)

seb89

Active member
Je vertegenwoordigt dus je eigen land. Elke maand is er een wedstrijd, waarbij de andere landen elkaar punten geven (zoals dus in het echte ESC). Als liedje moet je een liedje kiezen van een Nederlandse groep/zanger/zangeres, als er maar iemand uit Nederland er aan meedoet en het niet ouder is dan 10 maanden :) is het oké.

Inschrijven doe je via de sign-up thread en als je inschrijving wordt geaccepteerd, krijg je toegang tot privefora, waar je je inzendingen kan inzenden en je de liedjes van de andere landen kunt downloaden :). Is best wel leuk.

Een paar maanden geleden was er nog iemand voor Nederland, maar die heeft maar aan twee edities meegedaan.

Top Bottom