Contact us

France FRANCE 2018 - Madame Monsieur - Mercy

How do you rate this entry

• 12

96 32.9%
  • 10

47 16.1%
  • 08

40 13.7%
  • 07

25 8.6%
  • 06

19 6.5%
  • 05

19 6.5%
  • 04

11 3.8%
  • 03

6 2.1%
  • 02

8 2.7%
  • 01

2 0.7%
  • 00

19 6.5%

• Total voters
    292

Schlagerman1

Well-known member
Re: FRANCE 2018

It is really hard to judge the small clips, but there are many good songs according to them, at least noone is that bad. The ones that stand out a little more from the rest are for me these (in no particular order):

"Ciao" Malo
"Same" June The Girl
"Mamma Mia" Louka
"Mercy" Madame Monsieur
"OK Ou KO" Emmy Lyiana
"L'Un Près De L'Autre" Noèe
"Tu Me Manques" Sarah Caillibot
"Paradise" Masoe
"Rêve De Gamin" Nassi
"Eva" Lisandro Cuxi

There is no chance they change the number of songs in the final from 8 to 10? :oops: No, but I am really looking forward to DE now! :D

tvfan

Member

Contestants of semi-final 1 :
DTC_vFqX0AAXUj5.jpg

esc87fan

Well-known member

So that means...

SEMIFINAL 1 (January 13)
*Elah
*Emmy Liyana
*Enea
*Lisandro Cuxi
*Louka
*MALO'
*Masoe
*Noée
*PhenoMen

SEMIFINAL 2 (January 20)
*Igit
*Jane Constance
*June the Girl
*Lucie
*Madame Monsieur
*Max Cinnamon
*Nassi
*Sarah Caillibot
*Sweem

Marvelous

Member

SPOILER ALERT
Don't read any futher - you'll only have yourself to blame.

The qualifiers of the first SF are :
- Emmy Liyana
- Lisandro Cuxi
- Malo
- Louka

See you tomorrow ;)

julien4ESC

Active member

Lixandro has just killed the contest, he was so good and finished first by far.

pymalix

Member

are you forced to spoil without write an alert before?

t'étais obligé de spoil ? tu pouvais pas mettre une alerte ou une balise avant? y'en a qui ne souhaite pas savoir

popavapeur

Well-known member

c'est pas du foutage de gueule ? c'est ton premier post et pour te plaindre des spoils, comme si t'avais cherché à tout prix à chercher l'info.Et on sait très bien que ça va spoiler sur les forums non-francophones. Faut.juste.pas.venir.ici.

Can't wait to see how this turns out, luckily it's already on saturday yay

pymalix

Member

Si je suis sur forum c'est que j'en ai rien à foutre d'être spoil, par contre j'ai pas envie que d'autre soit spoil, une simple balise c'est pas compliqué à mettre! et à la base ce thread est fait pour avoir un ressenti des candidats, pas d'avoir les résultats des demi-finales. Si quelqu'un qui veut voir un peu ce que pense les autres pays de nos candidats tombe sur cette info il va se faire spoil alors qu'il ne le voulait pas forcemment.

popavapeur

Well-known member

c'est quoi cette excuse malhonnête ? tu es seul responsable et tu n'as pas à parler pour les autres. "si quelqu'un" avec des si, on met Paris en bouteille.

pymalix

Member

Cette excuse malhonnête?

Un mec à mis un message avec une alerte spoil j'ai pas fait de remarque, j'ai pas besoin d'excuse, je dis ce que je pense et oui j'aime pas que les gens ne respectent pas les autres en s'amusant à leak. J'en ai rien à faire que ça te plaise pas que je "parle" pour les autres, c'est pas ce que je veux, je dis juste que c'est pas le sujet pour leak et que si on souhaite donner des info, le minimum c'est de mettre une balise ou une alerte spoil comme celui qui a eu l'intelligence de le faire avant. en revanche toi tu prend la défense de ce mec ? parle pas à sa place je t'ai pas demandé quoi que ce soit, c'est une remarque je lui fait et t'as pas besoin de jouer à l'avocat..

popavapeur

Well-known member

je trouve ça gonflé qu'un type vienne s'inscrire juste pour casser les couilles, pas de bonjour, pas de présentation mais juste pour faire le français : le gros relou de base qui est la raison pour laquelle les fans français qui parlent une autre langue ne vont plus sur les forums francophones. C'est mieux avec une balise spoil c'est vrai, mais rien n'oblige les gens à le faire ici et on est sur un forum où les leaks sont souvent autorisés, généralement, si je viens ici c'est justement pour lire les spoils en grand en large... comme assez souvent en fait. Y en a marre des mecs qui viennent pourrir des forums quand on est là pour ça : parler de spoil, de leaks, de nos attentes, de tout lié au concours.

tl:dr for non french speakers : I'm just shredding him to pieces cause he's complaining/making a rant with his first messages to spit on someone that made a spoiler. Excuse is : "I don't care about spoilers but I'm talking for anyone else", I strongly advice to speak for himself and himself only and not worry about others, we can all take responsability of what we're reading and where we're going. I agree with him with the fact that a "spoiler" quote is better but there's not obligation to do it and I'm pointing out the fact that I like this forum for the fact that this is the place I'm coming first to read spoilers/reactions as they're often easy to find and not hidden. So my last sentence is basically saying that I'm fed up with people that act like a rotten apple in the tree, creating bad vibes when we're all here for this : talking about ESC, leaks, spoils, and what we're expecting from the contest.

(and also I'm saying that French "bilinguasl" are running from french forums cause it's often worse than a spanish meltdown : always ranting, complaining, trolling)

J'arrête ici pour cette histoire de spoil et continue le sujet normalement / Stopping here with that spoiler issue and bring back the thread to "normal"

John1

Well-known member

Omg I'm so tired with people, who are passing by this kind of website, provided that this is the place where you'll mostly get a lot of spoilers.

blackhole

Member

Perso si je viens sur ce forum c'est pour avoir le spoil le plus rapidement possible, donc si quelqu'un est sur le plateau ce soir il serait gentil de publier les qualifiés et le classement dès sa sortie ^^

Imo I'm here to know the spoil asap so if someone is in the touring tonight please come directly after, I want the qualifiers and the rank asap!

Sammy

Veteran

Honestly, I‘d like to hear the full versions before I get the results :mrgreen:

ory26

Active member

The full songs will be available on Deezer the saturday 13th in the morning for semi 1 and the saturday 20th in the morning for semi 2.

Destination Eurovision will be broadcast on facebook live worldwide too.

julien4ESC

Active member

I can't go to the semi final tonight so if somebody can send me the results it would be great !

popavapeur

Well-known member

making a spoiler thing, so spoilers of yesterday evening.

Top Bottom