PDA

View Full Version : Do you think the outfits affect the final placing of an entry?



alca
4th November 2012, 18:03
I saw a post on a facebook group. A guy wants to write an article about some ESC outfits that (may have) affected the final placing of the entry. What do you guys think? Does the outfit make you win or lose some points?

I think yes! Quoting myself from my blog post (http://alca-gr.blogspot.se/2012/06/esc-2012-pastora-soler-in-final.html) about Pastora Soler:


About Pastora's appearance... I liked it and I didn't like it. I wasn't a big fan of the dress. I still wish she had worn the one from the spanish NF. But I also wanted to see the second one. I've seen so many videos on YouTube so I know she could have looked better (or worse! xD) with different make-up and hairstyle. The entire look made her look like a Greek goddess. It was ok I guess but I don't think it fitted the song...

And something I didn't mention on my blog post coz I paid more attention days after I posted it. We're in the HD era! You could see every single detail on her dress! From the skin-colour fabric that covered her back and some parts of her torso to the zipper (!!!) on her right (or left based on how we look at it. doesn't really matter :p) side of the dress! That looked pretty bad on tv! IMO.

And another quote of the guy who wants to write the article. (He says that about Pastora's dress)

I think I saw more of her inner thigh when the lighst came on behind her then i ever wished.


So, what do you guys think about the outfits? Discuss! :)

Impressive
4th November 2012, 18:12
I think yes, too.

Because outfits effect on people to how could they love song.

For example,
Moldova in 2010 needed a lit more harmony. Would be better for them. Also Moldova again, in 2011, singer has a huge hat. This must make people find the entry funnier. And, again Moldova 2012, dancer girls' outfits were totally for their dance and stage theme. This sets entry more succesfull of course, this is the reason I voted for Moldova in 2012. :lol:

Also in ballad songs, outfits attract attention more than energetic songs if you ask me.

But answer is not yes quite. Can we say it, "Outfits and stage theme"?

alca
4th November 2012, 18:16
I think yes, too.

Because outfits effect on people to how could they love song.

For example,
Moldova in 2010 needed a lit more harmony. Would be better for them. Also Moldova again, in 2011, singer has a huge hat. This must make people find the entry funnier. And, again Moldova 2012, dancer girls' outfits were totally for their dance and stage theme. This sets entry more succesfull of course, this is the reason I voted for Moldova in 2012. :lol:

Also in ballad songs, outfits attract attention more than energetic songs if you ask me.

But answer is not yes at all. Can we say it, "Outfits and stage theme"?
You lost me... :?

Impressive
4th November 2012, 18:52
You lost me... :?

Sorry? I just made an addition to your sentence. Nothing conflicting :?
Edit: Sorry, sorry. Poor me! I meant in full. Not at all. :lol:

alca
4th November 2012, 19:46
Ah ok then!

AdelAdel
4th November 2012, 23:08
No way, just look at this year's Albania - it was the worst outfit in the whole contest, and it placed very high.

A-lister
4th November 2012, 23:12
Hmm, I think it all depends really. Some pay very much attention to outfits as part of the whole performance, and in some occasions I guess the wrong or right outfit could have some influence. However, it got probably more to do whether it works as a whole than the outfit itself I guess.

r3gg13
5th November 2012, 00:09
Not so much, what they wear just have to make sense and blend well with what they're singing. For instance, Verka Serduchka's team's outfit fit the whole outrageous thing that they were trying to pull off. Was the costume the reason why they were placed so high? Probably not, the clothes just made sense, it didn't feel out of place. Perhaps that helped the whole performance to be viewed more cohesively, but not that's not the main reason for the good placing.

alca
5th November 2012, 00:13
They're (outfits) definitely not helping an entry to score higher but what about lower? That's what I think.

r3gg13
5th November 2012, 00:26
They're (outfits) definitely not helping an entry to score higher but what about lower? That's what I think.

Let's take the example of Celebrate ::hr 2011, Daria had ultra kitch outfits, it may have had an influence on it, but the song was pretty darn bad to begin with. So, I dunno. As a viewer, I am more attracted/more likely to vote for something that looks and sounds well put together. So, in a sense there's that influence of clothing from a personal point of view.

daniels1000
5th November 2012, 01:24
Imo it affects the final placing just a little bit and sometimes.For example,you can't vote for the song you don't like no matter if you love their outfits xshrug

daniels1000
5th November 2012, 01:28
Let's take the example of Celebrate ::hr 2011, Daria had ultra kitch outfits, it may have had an influence on it, but the song was pretty darn bad to begin with. So, I dunno. As a viewer, I am more attracted/more likely to vote for something that looks and sounds well put together. So, in a sense there's that influence of clothing from a personal point of view.

hm erm uh oh oh...... her embarassing outfits didn't really attact the voters imo.In fact,totally opposite xrofl3

r3gg13
5th November 2012, 01:32
hm erm uh oh oh...... her embarassing outfits didn't really attact the voters imo.In fact,totally opposite xrofl3

I wasn't saying that people were voting for her because of her outfit, I'm saying the opposite :lol:

daniels1000
5th November 2012, 01:34
I wasn't saying that people were voting for her because of her outfit, I'm saying the opposite :lol:

I know :lol: I just had to say that,I have her outfits in nightmares xrofl3

alca
5th November 2012, 16:26
I know :lol: I just had to say that,I have her outfits in nightmares xrofl3

The whole staging was awful! They could have done something really good. I like the song but that performance was a disaster!

CypriotGirl
6th November 2012, 16:21
Yes. Imagine Loreen singing Euphoria with just a pair of jeans and a t-shirt... :lol:

Another one comes to mind is Yohanna. Her dress was stunning. She was like a princess coming out of a fairytale! If she'd put on something else, it wouldn't make the same impact, and she wouldn't be placed so high IMO! :)

CypriotGirl
6th November 2012, 16:27
No way, just look at this year's Albania - it was the worst outfit in the whole contest, and it placed very high.

Because she had an awful song, she should have had something awful to accompany it! It added to the awfulness of the song, and that's why it was placed very high! xrofl2

What I meant is that Suus is a song that would've been placed very high with any outfit. I still don't find any reason why, but it had to be like that IMO. People focused in her wide open mouth while screaming QAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ and that's it. 5th place... :lol:

Nikkita
12th November 2012, 14:56
It depends.For example at Lithuania 2010,cloth changing made the entry funnier.

TheLuflee
12th November 2012, 19:46
Of course it affects. See what happened to ::sl 2008. Wasn't it kinda fan-favorite in pre-contest?

r3gg13
12th November 2012, 20:45
Of course it affects. See what happened to ::sl 2008. Wasn't it kinda fan-favorite in pre-contest?

The staging also made the whole performance look like "WTF am I watching? material"

Impressive
12th November 2012, 21:01
The staging also made the whole performance look like "WTF am I watching? material"


http://www.youtube.com/watch?v=wTJzolnObu0 :lol:

Terence
14th November 2012, 23:44
Ok dear, don't remind me of that Slovenian 2008 mess... green and purple didn't really go together unless she wanted to look like a vivid, upside down aubergine

alca
15th November 2012, 00:12
Ok dear, don't remind me of that Slovenian 2008 mess... green and purple didn't really go together unless she wanted to look like a vivid, upside down aubergine

In Slovenia's case it wasn't the outfit that ruined everything. It was that WTF staging!

NemesisNick
18th November 2012, 22:28
Finland won for the first time ever in 2006 with "Hard Rock Hallelujah" sung by Lordi. At the time I didn't like the song much, but since then I've found it fun to sing on certain types of extreme ride at amusement parks. Lordi will long be remembered for their monster masks and costumes. Mark my words, had it not been for their monster outfits, they wouldn't have won.

daniels1000
19th November 2012, 02:37
Another one comes to mind is Yohanna. Her dress was stunning. She was like a princess coming out of a fairytale! If she'd put on something else, it wouldn't make the same impact, and she wouldn't be placed so high IMO! :)


true true true xbow

alca
19th November 2012, 13:32
Did someone unvote? Yesterday there were 2 votes for "No". :p

SRBIJA
25th July 2013, 14:26
Yes.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/ESC2013_-_Serbia_10_(crop_2).jpg/220px-ESC2013_-_Serbia_10_(crop_2).jpg

toinou03
25th July 2013, 15:14
http://i44.tinypic.com/2hmfp00.jpg

Ola !

http://2.bp.blogspot.com/_OswpqJRWb80/S7k1wC8apBI/AAAAAAAAARI/rnQfRKh0Zho/s1600/payaso.jpg

:lol:

Verjamem
25th July 2013, 15:21
Stage outfit (like a inter alia appearance or performer) of course could affect positively or negatively on final score, so I voted on yes.

anto475
26th July 2013, 23:17
I think so. Like Euphoria was going to win obviously, but I doubt it would have gotten as much points as it did if Loreen didn't wear that coat thing, that definitely made the visual presentation a LOT more appealing. Similarly Sabina Babayeva, Aliona Moon, Cezar, Ani Lorak, Sertab Erener, and Alenka Gotar clearly all benefited from their costumes.

tuorem
28th July 2013, 16:12
I do think that outfits affect an entry's placing to some extent: ::hu 2009 ; ::hr 2011 ; ::md 2011 ; ::ie 2012 ; ::rs 2013

Funny thing is that Marija Šerifović, Dima Bilan, Alexander Rybak, Lena and Ell & Nikki didn't wear anything special, yet they won. So it may help some entries, it may ruin some others' chances, but in the end, the music is still Superior to the visual aspect.

Stargazer
1st August 2013, 04:41
Sadly, I think outfits affect the final placing. Not for me, but for others who might not solely focus on the music. I couldn't care less what the artists are wearing. I judge entries based on the song and nothing else.

greece
6th April 2014, 17:30
A lot!Take example the ::rs at 2013. They had a great song but the outfit destroy the performance and !SERBIA! was out

Milos-BC
8th April 2014, 16:55
^^ I have to disagree here, even though it is my own nation we are speaking of.

That was, imo, the worst ::rs entry ever. I am a patriot, but I am realistic as well. I think it got what it deserved.

greece
8th April 2014, 17:21
^^ I have to disagree here, even though it is my own nation we are speaking of.

That was, imo, the worst ::rs entry ever. I am a patriot, but I am realistic as well. I think it got what it deserved.

Maybe you are right but there was much more worse songs who qualified and ::rs stayed out. IMO it is a good song not the best but still deserved to be in the final